בחירת תוכן :

להיכרות בקבוצה

2 מעגלים סובבים- נחלק את החניכים למעגל פנימי ומעגל חיצוני, כל חניך מהמעגל הפנימי יישב מול חניך מהמעגל החיצוני ובמשך

קרא עוד »

לפתיחת שנה

בקבוק משאלות- כל חניך רושם משאלה ומכניס לבקבוק. מחלקים את הפתקים בין החניכים וכל אחד צריך להגשים את המשאלה שקיבל

קרא עוד »

לפתיחת נושא

עימות עם אמירה מקוממת! איש תלוי- נצייר על דף עץ תלייה ומספר קווים כמספר האותיות בשם הנושא, נבקש מהחניכים לנחש

קרא עוד »

מתודות לסיפור

קריין ודמויות מציגות רצף– כל חניך מקת קטע ומקריאה בתורו, בלי מספרים! [הם צריכים לעקוב אחרי העלילה…] הצגה שלטי קולות-

קרא עוד »

להקניית ידע

חידון פיצוחים- נציג לחניכים לוח משושים, בלוח מצוירים משושים ובתוכם אותיות שונות, כל אות מהווה התחלה של תשובה לחידה. נחלק

קרא עוד »

לדיון קבוצתי

“חפץ מדבר”- בקבוק או חפץ, רק מי שהחפץ אצלו יכול לדבר. “משקפיים ורודות שחורות”- כל חניך בתורו מרכיב אחד מזוגות

קרא עוד »

לחלוקה לקבוצות

פאזלים- כמספר הקבוצות, החניכים צרכים למצוא את ה”משלימים” לפאזל. מכנה משותף- בנים בנות, חורף קיץ, שוקולד וניל, וכו. מולקולות- המדריך

קרא עוד »

מאגר משחקים!

שפן-צייד-חומה מטרת המשחק: לתפוס את הקב' היריבה. מהלך: חלק את הקב' ל – 2 והעמד את הקבוצות בשורה אחת מול

קרא עוד »

לנסיעה באוטובוס

סיפור עקום נכתוב פתקים עם משפטי מפתח בסיפור ("שוקי ברח מהבית", "שוקי רצח את אשתו") ונחלק באקראי לחניכים באוטובוס. אמור

קרא עוד »

מהי "חברותא"?

סוציולוג גרמני מובהק, מאכס ואהבר, הבחין בין חברה או ציבור ובין חברותא או שותפות. או, כפי שניסח הוא,  בין הצטברות

קרא עוד »

חברה של קהילות

חברה של קהילות – מה בין סוציאליזם לבין ערכי הקהילה / יפתח גולדמן חברה קהילתית מול חברת-המונים באמצעות מאבק פוליטי-גרידא,

קרא עוד »

אֲנִי מַאֲמִין (שחקי שחקי)

אֲנִי מַאֲמִין / שאול טשרניחובסקי שַׁחֲקִי, שַׁחֲקִי עַל הַחֲלוֹמוֹת, זוּ אֲנִי הַחוֹלֵם שָׁח. שַׂחֲקִי כִּי בָאָדָם אַאֲמִין, כִּי עוֹדֶנִּי מַאֲמִין

קרא עוד »

אמנות האהבה

קטעים מתוך "אמנות האהבה" / אריך פרום רוב בני האדם רואים את בעיית האהבה בעיקר כבעיית היותם נאהבים ולא כבעיית

קרא עוד »

עלייה

שלושה חברי ילדות יצאו לטיול מסע בנגב המדברי. בהגיעם אל עלייה גדולה וארוכה עצרו השלושה ללגום מעט מים ולתת מרגוע

קרא עוד »

קריירה או שליחות?

מתוך: "קריירה או שליחות?", דוד בן גוריון (10.6.1954) "תלמידי ישראל ההיסטוריה היהודית בזמננו מציגה לכם ולכל הדור הצעיר בישראל שאלת-גורל:

קרא עוד »

פמיניזם ציוני

פמיניזם ציוני: מאבקן של נשות "השומר" להכרה בזכות להשתתף בקבלת ההחלטות "השומר" היה ארגון הגנה ביישוב היהודי בארץ ישראל, שפעל

קרא עוד »

לפלס לעצמי דרך חיים

מתוך: "פרקי יומן", חנה סנש (25.12.1943) "יש צורך באנשים עזי-נפש, משוחררים ממשפטים קדומים. אנשים שיכולים ורוצים לחשוב בראשיהם-הם ואינם עבדים

קרא עוד »

איזהו גיבור?

מתוך 'שבילי הגבורה' שכתב יצחק שדה שהיה מייסד ומפקד הפלמ”ח הגבורה אינה מושג צבאי. כל מקום שאתה מוצא בו הקרבה, גם גבורה תמצא

קרא עוד »

נוער שמע!

נוער שמע! / יצחק שדה נוער שמע! מישהו אי שם מחזיק את מאזני חיינו בידיו. וכפות המאזניים עולות ויורדות, יורדות

קרא עוד »

נחלת הכלל

הטקסט עוסק במושג "נחלת הכלל", כלומר נכסים ומשאבים ששייכים לכלל הציבור ולא לאדם פרטי או גוף פרטי כלשהו. הוא מתאר

קרא עוד »

אמונת מחנכים

אמונת מחנכים / מוקי צור אני מחפש מאמינים מחנכים היכולים להלך בחשיכה ולא לשתק את עצמם. גם לא לבוז לעצמם.

קרא עוד »

בדרך – חנה סנש

חנה סנש, ללא שפה – שירים, הוצאת הקיבוץ המאוחד תשל"ח, עמ' 20 בדרך/ חנה סנש קוֹל קָרָא והָלַכְתִי, הָלַכְתִי כִּי

קרא עוד »

חיים של שליחות

פיטר פיצלה, פורסם בתוך: תניא ציון (עורכת) סיפורי ראשית, הוצאת משכל, עמוד 202 *פיטר פיצלה – פסיכולוג ומרצה לספרות אנגלית,

קרא עוד »

ילד א' וילד ב'

ילד א' וילד ב' (מעובד לפי מקור לא ידוע) מעשה בשני ילדים שנולדו באותו יום, באותה שנה, באותה מדינה ילד

קרא עוד »

חדלו להתנדב!

חדלו להתנדב! / צבי צמרת (צבי צמרת, 18 בפברואר 1945 – 29 בינואר 2023, היה היסטוריון, איש חינוך ופעיל ציבורי

קרא עוד »

חדלו להנהיג!

חדלו להנהיג! / נתנאל אלינסון מדוע מגיפת תוכניות המנהיגות מזיקה לנו? אז אחרי שראיתי בפרסומים שמהיום נהגי אוטובוס נקראים “מנהיגי

קרא עוד »

חיה את הטבע!

עולם מלא לפנינו, מרחבים, מרחקים, מעמקים, חיים, אור לאין תכלית ואין חקר – טבול, בן אדם, בתוך מעמקי הים הגדול

קרא עוד »

לאן עלי ללכת?

לואיס קארול, מתוך אליס בארץ הפלאות. "התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?" שאלה אליס "זה תלוי במידה

קרא עוד »

אהבת הארץ

אין אהבת הארץ בלא ידיעת הארץ ואין ידיעת הארץ בלא מגע בלתי-אמצעי אתה, עם עמקיה גיאיותיה, עם הריה ומישוריה. רק

קרא עוד »

לעבדה ולשמרה

בראשית, פרק ב, פסוקים ד'-י"ז "אֵלֶּה תוֹלְדוֹת הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ בְּהִבָּרְאָם:  בְּיוֹם עֲשׂוֹת ה’אֱלֹהִים אֶרֶץ וְשָׁמָיִם. וְכֹל שִׂיחַ הַשָּׂדֶה טֶרֶם יִהְיֶה

קרא עוד »

לזרוח ללא פחד

הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנחנו חלשים מדי. הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שאנחנו בעלי עוצמה שמעל לכל

קרא עוד »

גילוי נוף

גילוי נוף קטע קריאה: מאיר שלו, מתוך: גינת בר (נספח) הסבירו במילותיכם- על מה כותב מאיר שלו? נציין שהתבוננות הינה

קרא עוד »

חלון ג'והרי

חלון ג'והרי לא ידוע לי ידוע לי חלון ג'והרי עיוורון גלוי ידוע לזולת לא ידוע נסתר לא ידוע לזולת  

קרא עוד »

יצירת קולאז'

יצירת קולאז' תהליך יצירת קולאז׳ מהווה דרך ייחודית ורגישה לחקירה עצמית והתפתחות אישית. זהו אחד הכלים הנפלאים להכיר ולגלות את

קרא עוד »

מפת חשיבה / מפת מוח

מפת חשיבה איך ניתן לסדר את העבודה שלנו ולהעלות יותר רעיונות בקלות? להתבונן וללמוד מתוך תהליכים שעברנו? מפות חשיבה! מפת

קרא עוד »

משוב סנדוויץ'

משוב סנדוויץ' נצפה בסרטון קצרצר (דקה וחצי) כוחן של מילים – https://www.youtube.com/watch?v=Jk8AmK10Txw ישנה משמעות חזקה למילים שאנו בוחרים בעת משוב

קרא עוד »

שאלות רפלקטיביות

שאלות רפלקטיביות חמש שאלות רפלקטיביות בהשראת גישת ה"אימון הקוגניטיבי" נענה על 5 שאלות שיעזרו לנו להפיק משמעות ולמידה מתהליך שעברנו.

קרא עוד »

בניית פעולה

דף בניית פעולה איך בונים פעולה טובה? הנה טיפים! באיזה שלב אנחנו בגלגל הפעילות התנועתי? האם יש נושא אקטואלי בוער

קרא עוד »

דף משוב לפעולה

להורדת הקובץ: דף משוב לפעולה לפני הפעולה האם הייתה בפעולה התייחסות לשלב החינוכי בגלגל הפעילות? לערכי הליבה? לנושאים אקטואליים? האם

קרא עוד »

צוותי הדרכה ?! התחברו 

ראשי

בחירת תוכן