להיכרות בקבוצה
2 מעגלים סובבים- נחלק את החניכים למעגל פנימי ומעגל חיצוני, כל חניך מהמעגל הפנימי יישב מול חניך מהמעגל החיצוני ובמשך
2 מעגלים סובבים- נחלק את החניכים למעגל פנימי ומעגל חיצוני, כל חניך מהמעגל הפנימי יישב מול חניך מהמעגל החיצוני ובמשך
בקבוק משאלות- כל חניך רושם משאלה ומכניס לבקבוק. מחלקים את הפתקים בין החניכים וכל אחד צריך להגשים את המשאלה שקיבל
עימות עם אמירה מקוממת! איש תלוי- נצייר על דף עץ תלייה ומספר קווים כמספר האותיות בשם הנושא, נבקש מהחניכים לנחש
קריין ודמויות מציגות רצף– כל חניך מקת קטע ומקריאה בתורו, בלי מספרים! [הם צריכים לעקוב אחרי העלילה…] הצגה שלטי קולות-
חידון פיצוחים- נציג לחניכים לוח משושים, בלוח מצוירים משושים ובתוכם אותיות שונות, כל אות מהווה התחלה של תשובה לחידה. נחלק
“חפץ מדבר”- בקבוק או חפץ, רק מי שהחפץ אצלו יכול לדבר. “משקפיים ורודות שחורות”- כל חניך בתורו מרכיב אחד מזוגות
פאזלים- כמספר הקבוצות, החניכים צרכים למצוא את ה”משלימים” לפאזל. מכנה משותף- בנים בנות, חורף קיץ, שוקולד וניל, וכו. מולקולות- המדריך
שפן-צייד-חומה מטרת המשחק: לתפוס את הקב' היריבה. מהלך: חלק את הקב' ל – 2 והעמד את הקבוצות בשורה אחת מול
סיפור עקום נכתוב פתקים עם משפטי מפתח בסיפור ("שוקי ברח מהבית", "שוקי רצח את אשתו") ונחלק באקראי לחניכים באוטובוס. אמור
למה נאוורר רגשות עם הקבוצה? כדי לתת לחניכים הרגשה נוחה ונעימה שיידעו שיכולים לדבר על הדברים שמפריעים להם בביטחון ללא
מתוך נאומו בטקס הענקת פרס נובל לשלום בגיל שבו תלמידים מנסים לפענח את סודות המתמטיקה ואת מסתרי התנ"ך, בגיל שבו
אתה הולך לך שם, בדרכים הקרות, בלילות החשוכים, תוהה לך בדרך, בדרכך לאן? ובדרכים, הנודד, אתה פוגש בני אדם… אך
בשיח זכויות מתנהלת ההתדיינות בין שני צדדים שונים: מן הצד האחד עומדים התובעים את זכויותיהם, ומן הצד האחר אלו שכלפיהם
סוציולוג גרמני מובהק, מאכס ואהבר, הבחין בין חברה או ציבור ובין חברותא או שותפות. או, כפי שניסח הוא, בין הצטברות
חברה של קהילות – מה בין סוציאליזם לבין ערכי הקהילה / יפתח גולדמן חברה קהילתית מול חברת-המונים באמצעות מאבק פוליטי-גרידא,
"זהו בעצם סוד כוחה של התנועה: שידעה תמיד לתבוע מאנשיה. היא רצתה לחנך וחינכה אנשים מהפכניים, שעמדו ויכלו לעמוד, בתקופות
ההנחה השגויה הראשונה היא כי המדריך חייב להיות אובייקטיבי: אסור לו להביע עמדה משלו, כי בכך ישפיע באמצעים פסולים על
אֲנִי מַאֲמִין / שאול טשרניחובסקי שַׁחֲקִי, שַׁחֲקִי עַל הַחֲלוֹמוֹת, זוּ אֲנִי הַחוֹלֵם שָׁח. שַׂחֲקִי כִּי בָאָדָם אַאֲמִין, כִּי עוֹדֶנִּי מַאֲמִין
קטעים מתוך "אמנות האהבה" / אריך פרום רוב בני האדם רואים את בעיית האהבה בעיקר כבעיית היותם נאהבים ולא כבעיית
היהדות כציוויליזציה – עמוס עוז, מתוך: "פה ושם בארץ ישראל" היהדות היא ציוויליזציה, אחת הציוויליזציות המעטות שהטביעו חותם על האנושות
ברל כצנלסון, מקורות לא אכזב (י"ד באב תרצ"ד – 1934, "דבר") "… דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה
מתוך: "משה," "אחד-העם," תרס"ד (1904) כשאני קורא את ההגדה בליל פסח ורוחו של משה בן עמרם – זה גבּור הגבּורים,
מתוך: "קריירה או שליחות?", דוד בן גוריון (10.6.1954) "תלמידי ישראל ההיסטוריה היהודית בזמננו מציגה לכם ולכל הדור הצעיר בישראל שאלת-גורל:
פמיניזם ציוני: מאבקן של נשות "השומר" להכרה בזכות להשתתף בקבלת ההחלטות "השומר" היה ארגון הגנה ביישוב היהודי בארץ ישראל, שפעל
מתוך: "פרקי יומן", חנה סנש (25.12.1943) "יש צורך באנשים עזי-נפש, משוחררים ממשפטים קדומים. אנשים שיכולים ורוצים לחשוב בראשיהם-הם ואינם עבדים
מתוך 'שבילי הגבורה' שכתב יצחק שדה שהיה מייסד ומפקד הפלמ”ח הגבורה אינה מושג צבאי. כל מקום שאתה מוצא בו הקרבה, גם גבורה תמצא
ס. יזהר – פרידה מן החינוך חברותא – קריאה ולמידה משותפת של טקסט. קראו את הטקסט, לאורך הטקסט מופיעות נקודות
אמונת מחנכים / מוקי צור אני מחפש מאמינים מחנכים היכולים להלך בחשיכה ולא לשתק את עצמם. גם לא לבוז לעצמם.
חנה סנש, ללא שפה – שירים, הוצאת הקיבוץ המאוחד תשל"ח, עמ' 20 בדרך/ חנה סנש קוֹל קָרָא והָלַכְתִי, הָלַכְתִי כִּי
פיטר פיצלה, פורסם בתוך: תניא ציון (עורכת) סיפורי ראשית, הוצאת משכל, עמוד 202 *פיטר פיצלה – פסיכולוג ומרצה לספרות אנגלית,
מחלום למציאות. מתוך- "כלים שלובים" / יגאל אלון בראשית היה החזון, החלום. ואכן, על־פי כל אמת מידה של תנועת תחיה
ילד א' וילד ב' (מעובד לפי מקור לא ידוע) מעשה בשני ילדים שנולדו באותו יום, באותה שנה, באותה מדינה ילד
חדלו להתנדב! / צבי צמרת (צבי צמרת, 18 בפברואר 1945 – 29 בינואר 2023, היה היסטוריון, איש חינוך ופעיל ציבורי
חדלו להנהיג! / נתנאל אלינסון מדוע מגיפת תוכניות המנהיגות מזיקה לנו? אז אחרי שראיתי בפרסומים שמהיום נהגי אוטובוס נקראים “מנהיגי
עולם מלא לפנינו, מרחבים, מרחקים, מעמקים, חיים, אור לאין תכלית ואין חקר – טבול, בן אדם, בתוך מעמקי הים הגדול
לואיס קארול, מתוך אליס בארץ הפלאות. "התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?" שאלה אליס "זה תלוי במידה
בראשית, פרק ב, פסוקים ד'-י"ז "אֵלֶּה תוֹלְדוֹת הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ בְּהִבָּרְאָם: בְּיוֹם עֲשׂוֹת ה’אֱלֹהִים אֶרֶץ וְשָׁמָיִם. וְכֹל שִׂיחַ הַשָּׂדֶה טֶרֶם יִהְיֶה
תולדות השמים הארץ, השיח, העשב, המטר והאד עומדים מוכנים ודוממים לבוא האדם. הבריאה מושלמת על כל צדדיה הטבעיים כבית, כמקור
האדם מופיע בפרק א' כחלק משרשרת הבריאה, כיצור שנברא במחצית השניה של יום הששי. אפילו יום מיוחד לא הוקצה לו;
ביום שנולדתי נטע אבא שלי את הכרם הראשון שלו, מאז השתרגו חיי עם שריגי הכרמים. פרי הגפן ליווה את פרי
חיים אנחנו מבקשים, לא פחות ולא יותר, חיים שלנו ממקור חיינו, מטבע ארצנו, פרנסת הגוף ופרנסת הרוח. כוח חיוני ושפע
א.ד גורדון, מתוך: האדם והטבע ופקחת ביום ההוא את עיניך, בן אדם, והצצת ישר לתוך עיני הטבע וראית בהן את
לפני שנים, האנתרופולוגית מרגרט מיד נשאלה על ידי סטודנטית מה היא רואה כסימן הציוויליזציה הראשון בתרבות. התלמידה ציפתה שמיד תדבר
הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנחנו חלשים מדי. הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שאנחנו בעלי עוצמה שמעל לכל
אנשים מתחילים לגלות כי לצאת אל ההרים זה לצאת הביתה; שהטבע הוא הכרח; וששמורות טבע ופארקים חיוניים לא רק כמאגרי
האדם הראשון מוצב גן עדן ל"עובדה ולשומרה". שני הפעלים הללו רבי משמעות. "לעובדה"- כלומר לשרת אותה. האדם הוא אדון הטבע
הרדיפה אחר מותגים / שולה פרידור להיות "קול", להיות "מקובל", זה חלומם של הרבה מבני הנוער כיום. לדעתם, אחת הדרכים
חלון ג'והרי לא ידוע לי ידוע לי חלון ג'והרי עיוורון גלוי ידוע לזולת לא ידוע נסתר לא ידוע לזולת
יצירת קולאז' תהליך יצירת קולאז׳ מהווה דרך ייחודית ורגישה לחקירה עצמית והתפתחות אישית. זהו אחד הכלים הנפלאים להכיר ולגלות את
כתיבת רצף – כתיבה אינטואיטיבית נחלק לקבוצה דפים ועטים, וניתן שלוש דקות לכתיבת רצף-כתיבה אינטואיטיבית- במשך 3 דקות כל אחד
מפת חשיבה איך ניתן לסדר את העבודה שלנו ולהעלות יותר רעיונות בקלות? להתבונן וללמוד מתוך תהליכים שעברנו? מפות חשיבה! מפת
משוב סנדוויץ' נצפה בסרטון קצרצר (דקה וחצי) כוחן של מילים – https://www.youtube.com/watch?v=Jk8AmK10Txw ישנה משמעות חזקה למילים שאנו בוחרים בעת משוב
שאלות רפלקטיביות חמש שאלות רפלקטיביות בהשראת גישת ה"אימון הקוגניטיבי" נענה על 5 שאלות שיעזרו לנו להפיק משמעות ולמידה מתהליך שעברנו.
אחריות- "מילה זאת מילה"- אדם זה לוקח על עצמו בעלות פסיכולוגית על מה שהוא אומר שיעשה. מרגע שקיבל התחייבות כלשהי,
דף בניית פעולה איך בונים פעולה טובה? הנה טיפים! באיזה שלב אנחנו בגלגל הפעילות התנועתי? האם יש נושא אקטואלי בוער
מאפייני הגיל המודרך כיתות ד'- חניכי שכבת ד' הם הצעירים בק"ן, וזוהי שנת הפעילות הראשונה שלהם בתנועה. המוקד בשנה זו
להורדת הקובץ: דף משוב לפעולה לפני הפעולה האם הייתה בפעולה התייחסות לשלב החינוכי בגלגל הפעילות? לערכי הליבה? לנושאים אקטואליים? האם
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?